Handel

  • Transformacja analityczna sieci Lewiatan

    Czwartek, 16 listopada 2023

    Lewiatan Holding S.A., największa w Polsce sieć franczyzowa sklepów spożywczych, skoncentrowała swoje działania w ostatnich latach na transformacji cyfrowej i rozwoju narzędzi do komunikacji z konsumentem. Dzięki wdrożeniu autorskiego systemu CSA 2.0 (Centralny System Analityczny 2.0), wzbogaconego o zaawansowaną analitykę i system raportowania w oparciu o Power BI, franczyzobiorcy... Czytaj więcej »

  • Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest wrocławska restauracja Bella Storia. O inspiracjach kulinarnych, nietypowej historii lokalu, a także planach poszerzenia działalności, rozmawiamy z... Czytaj więcej »

  • Coraz więcej obiektów handlowych budowanych jest w miastach i miasteczkach do 100 tysięcy mieszkańców. Tylko w ubiegłym roku oddano do użytku 192 tysiące metrów kwadratowych powierzchni handlowych właśnie w małych miejscowościach. Stanowi to aż 60 proc. wszystkich inwestycji w Polsce w tym obszarze[1]. Z najnowszych danych wynika także, iż marki chętnie lokują swoje biznesy w... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rozpoczyna kolejną inwestycję w pobliżu Warszawy. Firma ruszyła z budową Panattoni Park Grodzisk V w Natolinie, a realizacja zostanie sfinansowana kredytem w wysokości 17 mln euro. Czytaj więcej »

  • Ostatnie lata przyniosły dużą dynamikę na rynku nieruchomości handlowych. Pandemia oraz wojna w Ukrainie wpłynęły na zmiany preferencji zakupowych oraz strategii inwestycyjnych. Jest to branża o doskonałych perspektywach, chociaż wyzwań nie brakuje. Czytaj więcej »

  • Klient napędza ewolucję rynku centrów handlowych

    Poniedziałek, 13 listopada 2023

    Klienci mają coraz więcej do powiedzenia w kwestiach związanych z rozwojem rynku retail, w tym zwłaszcza w takich obszarach jak m.in. oferta, customer experience czy zrównoważony rozwój. Centra handlowe chcąc się rozwijać, muszą z kolei uważniej słuchać kupujących. O wpływie klienta na rynek retail opowiada Anna Borecka, wicedyrektor Galerii Jurajskiej, obiektu z portfolio GTC... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z policyjnych statystyk, od stycznia do września br. zarejestrowano o prawie 39% więcej przestępstw kradzieży w sklepach niż w analogicznym okresie ub.r. Z kolei analizując dane dotyczące poszczególnych komend wojewódzkich, widać wzrosty o ponad 50%, a nawet 60% rdr. W tym samym okresie liczba wykroczeń kradzieży w placówkach handlowych poszła w górę o blisko 19%. Ten... Czytaj więcej »

  • Restauracje sieci Sfinks Polska, SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers, w październiku 2023 r. wypracowały przychody gastronomiczne w wysokości 15,86 mln zł. To przełożyło się na wzrost obrotów o 7,2% r/r całej sieci mimo mniejszej liczby lokali niż przed rokiem (81 vs. 75). O 10,3% r/r wzrosły również przychody sieci porównywalnej. W... Czytaj więcej »

  • Świąteczne wydatki osiągną w tym roku wartość sprzed pandemii. Z powodu wysokich cen klienci planują kupić mniej prezentów, ale spodziewają się wydać na nie więcej pieniędzy. Jak wynika z raportu 2023 Deloitte holiday retail survey, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, również skłonność do kupowania w sklepach stacjonarnych powraca do poziomu sprzed 2020 r. – 37... Czytaj więcej »

  • 75 proc. polskich przedsiębiorców z branży e-commerce sprzedaje swoje towary nie tylko w Polsce, ale także za granicą, a znaczna większość z nich (72 proc.) oczekuje zwiększenia przychodów w 2024 r. w porównaniu z rokiem 2023 - wynika z raportu fintechu Cinkciarz.pl. Czytaj więcej »

  • Wydawać by się mogło, że spadająca inflacja ulży trochę konsumentom, co przełoży się na zmniejszenie sklepowych kradzieży. Nic takiego jednak nie ma miejsca. Skumulowana inflacja w ostatnich latach sprawiła, że za niektóre produkty płacimy nawet 100% więcej niż jeszcze 2-3 lata temu, co bezpośrednio wpływa na ciągle rosnący poziom kradzieży w sklepach. Niektóre sklepy... Czytaj więcej »

  • Biedronka, Stokrotka, Kaufland, Żabka, Rossmann i Action to tegoroczni zwycięzcy w kategorii „Promocja Roku” w największym w Polsce programie branżowym „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”. O wynikach zadecydowały głosy ponad 130 tys. shopperów, którzy łącznie wyrazili blisko 4 mln opinii na temat codziennego funkcjonowania sieci handlowych. W tej kategorii konsumenci... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, dostarczy ok. 44 000 m kw. m kw. dla firmy Raben – jednego z największych operatorów logistycznych w Polsce. City Logistics Poznań III, największa inwestycja w tym segmencie, powstanie w granicach miasta przy ul. Obodrzyckiej. To kolejna w tym roku współpraca obu firm w województwie wielkopolskim. Czytaj więcej »

  • Kolejne statystyki podawane przez Komendę Główną Policji nie pozostawiają złudzeń – liczba kradzieży nie wyhamowała, a wręcz wzrasta. Najnowsze, sierpniowe dane pokazują przerażające fakty. Zestawiając ze sobą pierwsze półrocze tego i zeszłego roku, liczba przestępstw wzrosła o 39,1% - z 17 213 do 23 936[1] ! Ekspertów bardzo martwi także wzrost tak zwanych „drobnych... Czytaj więcej »

  • Sezon na karpia, pomimo że do Świąt Bożego Narodzenia jeszcze dwa miesiące, już się rozpoczął ze względu na trwające odłowy ryby. Wraz z nimi pojawiły się pytania, dotyczące dostępności i cen karpia. Jak mówi Paweł Wielgosz, Prezes Organizacji Producentów - Polski Karp, wszystko wskazuje na to, że w tym roku sytuacja jest stabilna i zapotrzebowanie konsumentów na rybę... Czytaj więcej »

  • Franczyza Fit Cake, jako powszechnie uznawany lider w produkcji niskokalorycznych deserów, kontynuuje swoją ekspansję na rynku gastronomicznym w imponującym tempie. Dynamiczny rozwój to nieodłączna część strategii tej franczyzowej marki, która zdobywa coraz większe uznanie wśród klientów. W ciągu ostatnich trzech miesięcy pod szyldem Fit Cake otworzyło się szereg nowych... Czytaj więcej »

  • Do 2040 roku mięso laboratoryjne może stanowić już 35 proc. światowego spożycia mięsa, a roślinne zamienniki – 25 proc. To oznacza, że tradycyjne mięso będzie stopniowo tracić na znaczeniu, co ma niebagatelne znaczenie dla emisji CO2 z sektora produkcji. Także w Polsce konsumenci chętnie sięgają po roślinne zamienniki. W tej grupie są nie tylko wegetarianie i weganie, ale... Czytaj więcej »

  • Magia Gwiazdki nadchodzi! Choć święta dopiero za kilka tygodni, w niektórych sklepach już czuć świąteczny klimat. Dla handlowców to czas gorączki, bo niektórzy w tym okresie zarabiają nawet 1/3 rocznych przychodów. A klienci? Już teraz rozglądają się za prezentami, bo 96 proc. z nich zaczyna szukać inspiracji w październiku i listopadzie. Czytaj więcej »

  • Ośmiu na dziesięciu przedsiębiorców na całym świecie chce podjąć działania mające na celu wzmocnienie zaufania interesariuszy wobec swojej marki. Czytaj więcej »

  • Franczyza szyta na miarę

    Piątek, 13 października 2023

    Dla każdego coś odpowiedniego. Tak w kilku słowach można określić aktualną sytuację na rynku spożywczej franczyzy detalicznej. A przecież jeszcze niedawno było zupełnie inaczej... Czytaj więcej »

  • Bari – stolica Apulii

    Piątek, 13 października 2023

    Bari – to często odwiedzane przez polskich turystów miasto położone nad Adriatykiem w południowych Włoszech. Składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to La Citta Vecchia – stara część z labiryntem krętych uliczek, dziedzińców, urokliwych podwórek, małych kafejek i sznurami suszącego się prania. Druga to Bari Nuova, o zupełnie innej architekturze, pełna markowych... Czytaj więcej »

  • Transformacja w kierunku zrównoważonego rozwoju nie ominie sektora MŚP. Małe i średnie przedsiębiorstwa napotykają jednak na tej ścieżce o wiele więcej barier niż duże podmioty. Zalicza się do nich m.in. brak wystarczających środków, wyspecjalizowanej kadry i know-how związanego z wdrażaniem w swojej działalności aspektów ESG. Aby pomóc firmom w tym zakresie, Bank... Czytaj więcej »

  • MediaMarkt świętuje 25-lecie działalności w Polsce

    Poniedziałek, 02 października 2023

    W październiku MediaMarkt świętuje 25-lecie marki w Polsce! Już od ćwierć wieku ta popularna sieć handlowa jest przewodnikiem po świecie nowych technologii dla polskich konsumentów. Swoją kampanią jubileuszową „Let’s Party” zaprasza do wspólnego świętowania. To również znakomita okazja, żeby przypomnieć reklamową drogę marki oraz jej wpływ na polskich konsumentów. Czytaj więcej »

  • 2 na 3 dorosłych Polaków bierze udział w co najmniej jednym programie lojalnościowym; 90% uczestników korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych. Pozycję lidera wśród programów utrzymuje Moja Biedronka, ale na rynku pojawił się nowy silny gracz, Kaufland Card. ARC Rynek i Opinia publikuje raport Monitor Programów Lojalnościowych 2023. Czytaj więcej »

  • Panattoni sfinalizował kolejną dużą transakcję. Doświadczona, silnie obecna na polskim rynku globalna firma z branży nieruchomości, nabyła za 100 mln euro trzy w pełni skomercjalizowane parki przemysłowe w doskonałych lokalizacjach – łącznie 135 000 m kw. w regionach śląskim, poznańskim oraz łódzkim. Czytaj więcej »

  • Firmy transportowe chcą zamknąć III kwartał br. wyższymi lub podobnymi przychodami co kwartał wcześniej. Z Barometru EFL wynika, że 14 proc. przedstawicieli sektora prognozuje większy poziom sprzedaży, a 74% podobny jak w II kwartale. To najlepszy wynik od ponad roku – w II kwartale 2022 roku 29 proc. firm liczyło na wzrost sprzedaży. Ruszyły także inwestycje. Blisko 13% chce je... Czytaj więcej »

  • Zgodnie z założeniami strategii biznesowej na lata 2023-2025, Grupa Eurocash otwiera kolejny rozdział w rozwoju swojej flagowej sieci franczyzowej. Delikatesy Centrum w wersji 2.0 będą rozwijane przy szerokim udziale franczyzobiorców i w modelu zrównoważonego podziału zysków. Przedsiębiorcy współdecydowali o nowych kierunkach rozwoju sieci, a teraz od lipca br. w dedykowanych... Czytaj więcej »

  • Od 8 grudnia 2023 r. w Unii Europejskiej obowiązywać będą nowe przepisy dotyczące informacji, jakie powinny znaleźć się na etykietach win. O najważniejszych zmianach i o tym jaki będą mieć wpływ na producentów, importerów i eksporterów wina mówią specjaliści Hillebrand Gori, globalnego operatora logistycznego dla branży beverage. Czytaj więcej »

  • E-commerce w sektorze FMCG rozwijał się bardzo spokojnie przez ostatnie lata. Pandemia spowodowała jednak, iż przekonaliśmy się, że produkty spożywcze podobnie jak AGD, czy kosmetyki możemy równie łatwo i bezpiecznie kupować przez internet z dostawą do domu. Nastąpił prawdziwy boom w zakupach internetowych! Czytaj więcej »

  • Franczyza po nowemu?

    Piątek, 15 września 2023

    Po wielu miesiącach oczekiwania światło dzienne ujrzał przygotowany przez resort sprawiedliwości projekt nowych regulacji prawnych dotyczących franczyzy. Czytaj więcej »

więcej artykułów